​Kære patientforeningen

jeg skriver til jer da jeg har brug for at nogen høre vores historie - min mand blev sidste år ramt af en blodprop i hjernen - han blev lam i højre side - men har det heldigvis godt i dag med de udfordringer, som der nu er. Lammelsen har medført, at han får "kramper/spændinger/spasticitet i højre arm og ben, hvilket hæmmer ham rigtig meget. Vi fik derfor i sensommeren 2023 henvisning til X hospital til behandling med botox som afhjælper disse spændinger. Han har være på X 2 gange, og det er gået så godt. Vi bor i Y kommune, og vi fik derfor et brev om at min mand var blev henvist hertil. Da vi ikke havde fået ny indkaldelse i marts måned henvendte jeg mig til Y sygehus. Det var således, at de var slet ikke klar til at foretage disse behandlinger. Jeg blev nu kastet rundt mellem X og Y, og min mand fik det dårligere og dårligere - til sidst har vi nu været på privat klinik, og min mand har fået en behandling selvfølgelig mod, at vi selv betalte; men det er bare IKKE fair. Jeg har lige snakket med X og min mand er flyttet tilbage hertil; men det er dybt frustrerende at være pårørende i sådan et system. Jeg håber på, at jo flere, der kender til vores historie, kan medvirke til at forholdene ændrer sig - ikke kun for min mand; men også for alle dem, som er i samme situation.

en meget bekymret borger